Resultaten tevredenheidsonderzoek

Respondenten geven ons een 8,4!

 

Op ons verzoek heeft het onafhankelijke Bureau Toponderzoek uit Horst in onderzocht hoe tevreden bezoekers, gebruikers, belangstellenden, uitvaartverzorgers, leveranciers en vrijwilligers zijn over de activiteiten, faciliteiten en de dienstverlening van Landgoed en Natuurbegraafplaats Weverslo.

Met trots melden wij dat we een 8,4 als gemiddeld rapportcijfer ontvingen. Het onderstreept dat Weverslo voorziet in een behoefte en aansluit bij de verwachtingen van onze bezoekers en gebruikers.

Wij hebben zo’n 1500 personen dezelfde vier vragen voorgelegd:

‘Hoe waardeert u de activiteiten en de contacten met Weverslo?
Op deze vraag was het rapportcijfer: 8,3

‘Hoe waardeert u de samenwerking met Weverslo?’
Op deze vraag was het rapportcijfer: 8,5

‘Hoe waardeert u de geboden diensten en dienstverlening?’
Op deze vraag was het rapportcijfer: 8,6

‘Hoe waardeert u de locatie en de natuurelementen?’
Op deze vraag was het rapportcijfer: 8,1

Grote tevredenheid over en betrokkenheid bij de activiteiten, faciliteiten en dienstverlening van Weverslo.

Uit de ingevulde enquêtes blijkt een grote betrokkenheid bij Weverslo. Liefst 86% van de respondenten nam de moeite om nog eens extra toelichting te geven op het rapportcijfer.
Voor 51% van de respondenten bestond de toevoeging bij het gegeven rapportcijfer uit extra complimenten.

Minstens zo tevreden zijn we met de suggesties die respondenten hebben gedaan om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Want voor 35% van alle respondenten bestond de toevoeging uit verbetersuggesties en daar gaan we natuurlijk mee aan de slag. De suggesties zijn thematisch gebundeld in ons actieplan voor de komende periode.
Zo gaan wij werken aan:

  1. Verbetering van de aankleding en bewegwijzering van het terrein, met speciale aandacht voor plattegrond, parkeergelegenheid, toegankelijkheid voor mindervaliden, zitbanken, naamgeving van paden en vindbaarheid van graven;
  2. Uitbreiding van de mogelijkheden voor het persoonlijk invullen van de ceremonies, met speciale aandacht voor beeld, geluid en livestream en voor de catering;
  3. Verbetering van de ontvangstmogelijkheden voor gesprekken en ontvangsten in ons Boshuis en de daarbij horende toiletvoorzieningen;
  4. Uitbreiding van de Informatie en de mogelijkheid om mensen te betrekken bij het natuurbeheer en natuuronderhoud;
  5. Handhaving van de regels en richtlijnen, zoals bloemen leggen en grafmarkeringen
  6. Verder uitwerken van het programma met cultuur- en natuuractiviteiten
  7. Uitgebreider gebruik van social media voor informatievoorziening en contact met relaties als aanvulling op de bestaande voorlichtingsmiddelen en -momenten.

Ook langs deze weg danken wij alle respondenten voor hun inbreng, suggesties en waardering voor ons werk. Wij houden u op de hoogte van het verloop van ons actieplan.

 

Geplaatst in Weverslo